تسلیت به مناسبت اربعین حسینی

تسلیت به مناسبت اربعین حسینی

بسم الله الرحمن الرحیم

اربعین، رمز پویایی همیشگی نهضت پربار حسینی و اعلام پایبندی به مکتب سرخ عاشوراست. در آیینه تاریخ ، حوادثی دیده می شود که همانند موج، دامنه می گیرد، گسترده می شود و کران تاکران را در می نوردد. چنین حادثه هایی، جاودانه و ماندگار است و هیچ سدّ و حائلی را توان پوشاندن آنها نیست.

یاد امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان، با هر اربعین، حرمتی فزون تر می یابد؛ زیرا گرامی داشت چهلمین روز شهادت آن پرچمدار بزرگ اسلام، زنده نگهداشتن یاد و خاطره او و پاسداری از ارزش های معنوی است.

این روزها با فرا رسیدن اربعین حسینی، میلیونها عاشق و دلداده با پای پیاده از سراسر جهان بویژه از کشور عزیزمان ایران اسلامی برای شرکت در راهپیمایی بزرگ اربعین رهسپار سفر کربلا شده اند تا علاوه بر حضور پرشور در این مراسم معنوی که نمایشگر اقتدار اسلام و مسلمین است، پیام مهم عاشورا را که همانا شهادت، استقامت و پایداری 

است، به گوش مستکبران و دشمنان اسلام و قرآن برسانند.
 


:: موضوعات مرتبط: آموزشی , ,
:: برچسب‌ها: اربعین حسینی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : رضالو
تاریخ : پنج شنبه 17 شهريور 1401
تسلیت به مناسبت عاشوراوتاسوعای حسینی

تسلیت به مناسبت عاشوراوتاسوعا

  • اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ و عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ

    بار دیگر بانگ قافله شهادت، پیروزی، بیدارگری و دفاع از ارزش های انسانی و اسلامی  به قافله‌ سالاری سرور و سالار شهیدان، امام حسین(ع) نوا سر می دهد و اینک باید شاهد به اهتزاز در آمدن پرچم کاروان ایثار، جانبازی و خون به علمداری سیدنا، ابوالفضل‌العباس(ع) در دشت نینوا و گریه و زاری زهرا(سلام الله علیها) باشیم.

    عاشورا، تجسم اعلای وجدان بزرگ در دادگاه روزگار، صلابت شجاعت انسان در تجلّی گاه ایمان و تجلّی کعبه در میقات خون است. حماسه عاشورا حقیقتی را در کهکشان عشق و خون به تصویر کشید تا دیگر کسی برای چشم پوشیدن از حقیقت و راستی، بهانه ای نیابد.

    درس عاشورا، درس دل دادگی، ایمان، صداقت، پایداری، شجاعت و انسان سازی است، به راستی که عاشورا، فریادهای انبیاء را دوباره در گوشهای سنگین طنین انداز ساخت و برای همه طول تاریخ احیاگر امر به معروف و نهی از منکر شد.

    اینجانب ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت سالار شهیدان، حضرت امام حسین ابن علی(ع) و یاران باوفایش به محضر مبارک حضرت ولیعصر (عج) ، مقام معظم رهبری و مردم شریف ایران، از خداوند متعال برای همگان قبولی عزاداری، دعا و نیایش ها را مسئلت می نمایم.
     

     

  •  


:: موضوعات مرتبط: آموزشی , ,
:: برچسب‌ها: تسلیت بمناسبت ایام عاشوراوتاسوعای حسینی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : رضالو
تاریخ : شنبه 15 مرداد 1401
تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه محرم

تسلیت به منانسبت فرارسیدن ماه محرم

السلام علیک یا ثارالله

باز محرم رسید ماه عزای حسین             سینه ما می شود کرب و بلای حسین

کاش خدا قسمتم رزق حلالی کند                  تا که توانم کنم خرج  عزای حسین

باز این چه شورش است که در خلق عالم است...

                              محرم، ماه ایثار و از جان گذشتگی است. ماه عشق و شور و فریاد است. ماه آمیختن با خون و آمیختن عشق است. محرم ماه قیام و پیام است که دل های شیدای نیکان و مشتاقان را به سوی مراد و محبوبشان معطوف می سازد، ایام حماسه و عاطفه با فرارسیدن این ماه آغاز می گردد تا شیفتگان معرفت و عاشقان ایثار را با کاروان کربلا همراه و هم نوا سازد، تا شور و شعور عاشورایی، دیگر بار احیاء گردد و ارادت علاقه مندان به سرور و سالار صاحبدلان فزونی یابد و روح انسان ها از زندان نفس رهانیده شود.

محرم می آید تا آوای فداکاری و مقاومت در برابر بیداد را در جهان هستی طنین افکند و طلسم استکبار و استبداد را در هم شکند و به افسون ناامیدی در برابر زورگویان و قدرت طلبان به ظاهر غالب، خاتمه دهد. وسوسه خناسان و خدعه اغواگران را خنثی نماید و شعار "هیهات منا الذله" را عملی سازد و پرچم پرافتخار نهضت حسینی را در فرازین نطقه جهان به اهتزاز در می آورد.

آبروی حسین به کهکشان می ارزد، یک موی حسین بر دو جهان می ارزد،

گفتم که بگو بهشت را قیمت چیست، گفتا که حسین بیش از آن می ارزد

حلول ماه محرم، ماه عزای حسینی، ماه پیروزی خون بر شمشیر، ماه پژمرده شدن گلستان فاطمه (س)، ماه شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش را به همه مسلمانان جهان به ویژه به ساحت منجی عالم بشریت امام زمان (عج)،  تسلیت می گویم.



:: موضوعات مرتبط: آموزشی , ,
:: برچسب‌ها: تسلیت به مناسبت ماه محرم ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : رضالو
تاریخ : جمعه 7 مرداد 1401
تبریک عیدغدیر

تبریک عییدسعیدغدیر

بسم الله الرحمن الرحیم

 

الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَهِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّهِ عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ

 

 

حضرت امام صادق (ع)می فرماید:

" عید غدیر، روز عبادت و نماز و سپاس و ستایش خداست، و روز سرور و شادی است؛ به دلیل ولایت ما خاندان که خدا بر شما منت گذاشت. من دوست دارم شما آن روز را روزه بگیرید"
                                                                                                  
یا علی، ای اسدالله الغالب، ای زاده کعبه، ای تو کفو زهرای اطهر، و پیروز بر خصم کافر، ای چشمه همیشه زلال تاریخ، درود و سلامت باد که پیامبر  رحمت(ص) فرمودند: "من کنت مولا فهذا علی مولا"
هجدهم ذی‌الحجه، روز عید غدیر، بزرگ‌ ترین عید شیعیان، روز نمایان شدن مقام شایسته امامت و ولایت و سالروز امامت مولود کعبه حضرت علی بن ابی طالب (ع) است. واقعه غدیر نشانی از تداوم خط نبوّت و نقطه تلاقی کاروان رسالت با طلایه داران امامت است. 
غدیر، ریزش باران الطاف رحمانی بر گلزار جان‏‌ های تشنه، روز اثبات امامت ائمه طاهرین (علیهم السلام) و یادآور تجدید بیعت با فرزند غدیر، حضرت مهدی (عج) است.
اینجانب، پیشاپیش ایام مبارک عید غدیر خم را به تمامی مسلمانان تبریک و تهنیت عرض نموده و از خداوند منان برای همگان عاقبت به خیری، کامیابی و سلامتی را خواستارم.



:: موضوعات مرتبط: آموزشی , ,
:: برچسب‌ها: غذیر ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : رضالو
تاریخ : یک شنبه 26 تير 1401
آموزشی

شاخص های مناسب برای گزینش مدیران فرهنگی :

دردودسته شاخص های عمومی وتخصصی قراردارد

عمومی :

آگاه به امورفرهنکی

متعهدوانقلابی

ملتزم به فعالیت درچاچوب قانون اساسی

معتقدبه امرمشارکت درفعالیت های فرهنگی

پرهیزازخودرائی وخودمحوری

معتقدبه ترویج اصول اخلاقی وارزش های اسلامی

تخصصی :

آشنابودن به فرآیندهای مدیریت وبرنامه ریزی

پویاوتحول پذیربودن

دارای درک صحیح ازتحولات محیطی

دارای نگرش درک صحیح ازتحولات محیطی

دارای نگرش بلندمدت به پدیده های فرهنگی

آشنایی باتکنولوژی اطلاعات

متعهدبه اهداف سازمانی

معتقدبه تنوع فرهنگی درجامعه



:: موضوعات مرتبط: آموزشی , ,
:: برچسب‌ها: آموزشی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : رضالو
تاریخ : یک شنبه 29 خرداد 1401
شهادت امام جعفرصادق (ع)

تسلیت به مناسبت شهادت امام جعفرصادق(ع)

                                 بیست و پنجم شوال سالگرد فراغ ششمین اختر تابناک ولایت و امامت، رئیس مکتب تشیع و سالروز شهادت آن امام همامی است که در ترویج آیین اسلام و مذهب شیعه جان و مال و تمام زندگی خویش را صرف این راه مقدس نمود .
امام جعفر صادق (ع) در عصر خویش با جهاد علمی و تربیت شاگردان بیشمار و نشر فرهنگ ناب اسلامی، شبهات و انحرافات ایجاد شده در آن زمان را از بین برد، درس آموزی از مکتب امام صادق (ع) محدوده زمانی و مکانی ندارد و در همه تاریخ جغرافیایی انسان گسترده است.

 شهادت شیخ الائمه، امام جعفر صادق (ع)را به محضر مقدس منجی عالم بشریت حضرت ولیعصر(عج) و شیعیان ارادتمند آن امام همام خصوصاً مراکزنیکوکاری تسلیت و تعزیت عرض می نمایم و امیدوارم با الهام از سیره و زندگی سراسر درس و سخنان گهربار این امام رئوف و بزرگوار، پیرو واقعی مکتب ایشان باشیم.

 



:: موضوعات مرتبط: آموزشی , ,
:: برچسب‌ها: شهادت،امام جعفرصادق (ع) ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : رضالو
تاریخ : چهار شنبه 4 خرداد 1401

تسلیت به مناسبت شهادت امام هادی (ع)امام هادی (ع) در روز 15 ذی الحجه در روستایی در اطراف مدینه متولد شده اند، پدر ایشان امام جواد و مادر ایشان سمانه می باشند. امام هادی (ع) از سن 8 سالگی بعد از شهادت پدرشان، به امامت رسیدند. دوره امامت امام هادی (ع) هم زمان با خلافت خلیفه های عباسی بود و این خلیفه ها با امامت امام هادی (ع) به شدت مخالف بودند و سرانجام متوکل عباسی در سن 42 سالگی در روز 3 ماه رجب ایشان را به شهادت رساندند. 



:: موضوعات مرتبط: آموزشی , ,
:: برچسب‌ها: تسلیت به مناسبت شهادت امام هادی (ع) ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : رضالو
تاریخ : جمعه 15 بهمن 1400
تبریک دهه فجر

دهه فجر

دهه فجر انقلاب اسلامی نقطه عطفی با شکوه، در تاریخ مجاهدت های دلیرانه ملت بزرگ ایران علیه ظلم و بی عدالتی است. دهه فجر سرآغاز استقرار انقلابی الهی است که با تأسی از حماسه عظیم حسینی با رهبری پیامبرگونه امام خمینی(ره) و پشتوانه آحاد ملت بویژه خون پاک شهدا به بار نشست و در ادامه با وحدت کلمه، حقیقت خواهی و ظلم ستیزی، سرمشق و زمینه ساز بیداری و آزادی خواهی ملت های مظلوم سراسر دنیا شد.

دهه فجر انقلاب اسلامی امسال را در حالی آغاز می کنیم که ایران عزیز بار دیگر شهادت یکی از بزرگ مردان تاریخ خود را به نظاره نشست و سوگوار داغ سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی گردید. فرزندی که سالها در راه حفاظت از کیان این مرز و بوم با طاغوت زمان مبارزه کرد و با دلیری و حماسه و مجاهدت و استقامت، جان خویش را فدای آرمان های انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی کرد.

دهه فجر امسال ، در کنار سرفرازی و سربلندی ملت مسلمان ایران، فریادهای سرخ و جاودانی علیه کفر و استبداد را در کنار موفقیت های عرصه های علمی و دانشگاهی یادآوری می کند.

اینجانب ضمن گرامیداشت  سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، یاد و خاطر بنیانگذار کبیر انقلاب امام راحل و شهدای گرانقدر این ایام فرخنده را به تمامی مردم شریف و شهید پرور ایران،  تبریک و تهنیت عرض می نمایم .



:: موضوعات مرتبط: آموزشی , ,
:: برچسب‌ها: تبریک دهه مبارک فجر ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : رضالو
تاریخ : شنبه 9 بهمن 1400
تسلیت فرارسیدن ایام فاطمیه

تسلیت

تاریخ ایام فاطمیه

از آنجایی که در روایات شیعه دو تاریخ برای درگذشت فاطمه زهرا وجود دارد، ایّام فاطمیّه یا ایام وفات حضرت فاطمه زهرا به فاصله بین این دو تاریخ یعنی ۱۳ جمادی‌ الاول تا ۳ جمادی‌ الثانی گفته می‌ شود.

ایام فاطمیه ۶ روز می‌ باشد، ۳ روز در ماه جمادی‌ الاول و ۳ روز در ماه جمادی‌الثانی، فاطمیّه اول از ۱۳ تا ۱۵ جمادی‌ الاول است و فاطمیّه دوم از سوم تا پنجم جمادی‌ الثانی می‌ باشد.



:: موضوعات مرتبط: آموزشی , ,
:: برچسب‌ها: ایام فاطمیه "تسلیت "فرارسیدن ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : رضالو
تاریخ : جمعه 26 آذر 1400
تبریک روزپژوهش

تبریک روزپژوهش

روز پژوهش روز ۲۵ آذر ماه است که این روز توسط شورای فرهنگ عمومی کشور نام گذاری شده است و همچنین وزارت علوم و تحقیقات و فناوری آخرین هفته آذر ماه را هفته پژوهش نامیده و اخیرا آن را هفته پژوهش و فناوری خطاب می‌کند و به تمام افراد تاثیرگذار در این عرصه این روز را تبریک می‌گوییم.



:: موضوعات مرتبط: آموزشی , ,
:: برچسب‌ها: پژوهش , فناوری ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : رضالو
تاریخ : یک شنبه 21 آذر 1400

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 41 صفحه بعد